Najnowsze komentarze

  • Avatar użytkownikaZelka { A ja mam takie pytanie - czy zielona kawa z mlekiem będzie spełniała swoje zadanie w kontekście odchudzania? Niestety nie wyobrażam sobie picia kawy bez... }
  • Avatar użytkownikaKlariss { A czy ktoś z was ma opinie na temat Cafe Minceur Forte? Dużo o tym słyszę, ale nie do końca wiem co to za kawa,... }
  • Avatar użytkownikaMartyna { Najwyższa pora na zieloną kawę, niedługo wakacyjny wyjazd, przydałoby się trochę zrzucić... 🙂 }
  • Avatar użytkownikaMariusz { Witam Wszystkim smakoszy kawy! Jak większość z Was, tak i ja nie wyobrażam sobie rozpoczęcie dnia bez kubka gorącej kawy. Przez wiele lat trułem się... }
  • Avatar użytkownikaJanina { Mi ona przypomina smakiem wywar z zielonego groszku 😀 }
  • Avatar użytkownikaDawid { Mnie pomogło,więc polecam. Efekt zauważyłem po 3 tygodniach. Piłem kawkę raz dziennie rano. }

Masz pytania?

Chętnie podzielimy się swoją wiedzą na temat zielonej kawy.

Coś Cię nurtuje?
Zapraszamy do kontaktu.

Zielona kawa a kofeina – ile zawiera w porównaniu do kawy klasycznej?

Wiele osób zastanawia się, ile kofeiny znajduje się w kawie. Warto mieć świadomość, że wszystko zależy od rodzaju kawy. W niemal każdym przypadku zawartość kofeiny będzie zupełnie inna. Duże znaczenie ma również sposób, w jaki przygotowuje się napar. Chodzi nie tylko o czas kontaktu ziaren z wodą, ale również to, czy są one gruboziarniste, czy też drobno zmielone.

zielona kawa a kofeina

Ile kofeiny jest w tradycyjnej kawie?

Filiżanka tzw. małej czarnej dostarczy nam około 70-140 mg kofeiny. Dziennie nie powinno się dostarczać organizmowi więcej niż 600 mg, gdyż może to nieść za sobą negatywne konsekwencje zdrowotne. W odpowiedniej ilości nie jest ona niczym złym – wykazuje działanie pobudzające, przez co wiele osób nie potrafi zrezygnować z spożywania tego naparu. Można spotkać się z opinią, że kawa bezkofeinowa nie jest prawdziwą kawą, tylko jej marną imitacją.

Minusem jest fakt, że nie każdy może pozwolić sobie na klasyczną kawę ze względów zdrowotnych. W takiej sytuacji warto ograniczyć ilość spożywanej kofeiny. Najlepiej więc pić „słabą” kawę, ponieważ im mocniejsza, tym więcej mg kofeiny zawiera. Dobrym wyborem jest kawa rozpuszczalna, która dostarcza około 50-80 mg kofeiny, a więc znacznie mniej niż kawa parzona (70-140 mg), czy też podwójne espresso (120-130 mg kofeiny).

Zielona kawa a kofeina

Zielona kawa powstaje z ziaren, które nie są wcześniej palone. Jest to niemal jedyna różnica w składzie w porównaniu z tradycyjnymi produktami. Należy dodać, że przygotowany napar ma inny smak, a także aromat. Nie każdemu może przypaść on do gustu. Istnieje mit, który głosi, że zielona kawa na posiada w swojej składzie kofeiny. Nic bardziej mylnego! Zielona kawa zawiera w swoim składzie kofeinę, jednak jej zawartość jest nieco mniejsza (średnio o 5%). Oznacza to, że napar nie traci swoich właściwości energetyzujących, a więc pobudza do działania tak samo, jak tradycyjna kawa. Filiżanka zielonej kawy parzonej dostarczy nam więc około 64-133 mg kofeiny. Różnica jest niewielka.

Czy warto pić zieloną kawę?

Mogłoby się wydawać, że zielona kawa nie ma żadnych szczególnych właściwości. Zbliżony skład, a także zawartość kofeiny jest potwierdzeniem tego, że napary różnią się przede wszystkim smakiem. Jeśli zagłębimy się jednak w właściwości zielonej kawy, to dowiemy się, że wykazuje ona pozytywny wpływ na zdrowie. Przede wszystkim zmniejsza ona ryzyko wystąpienia wielu nieprzyjemnych dolegliwości np. cukrzycy. Ponadto poprawia funkcjonowanie układu moczowego, więc wskazana jest dla osób, które mają problemy np. z nawracającym zapaleniem pęcherza. Ponadto zielona kawa spowalnia procesy starzenia – zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz.

Zielona kawa zyskała popularność z uwagi na to, że wspiera proces odchudzania. Wspomaga ona procesy trawienne, a także metabolizm. Jest to szczególnie ważne dla osób, które mają problemy z nadmiernym odkładaniem się tkanki tłuszczowej. Regularne spożywanie zielonej kawy wspiera spalanie tłuszczu, a tym samym osiągnięcie wymarzonej wagi.