Najnowsze komentarze

  • Avatar użytkownikaZelka { A ja mam takie pytanie - czy zielona kawa z mlekiem będzie spełniała swoje zadanie w kontekście odchudzania? Niestety nie wyobrażam sobie picia kawy bez... }
  • Avatar użytkownikaKlariss { A czy ktoś z was ma opinie na temat Cafe Minceur Forte? Dużo o tym słyszę, ale nie do końca wiem co to za kawa,... }
  • Avatar użytkownikaMartyna { Najwyższa pora na zieloną kawę, niedługo wakacyjny wyjazd, przydałoby się trochę zrzucić... 🙂 }
  • Avatar użytkownikaMariusz { Witam Wszystkim smakoszy kawy! Jak większość z Was, tak i ja nie wyobrażam sobie rozpoczęcie dnia bez kubka gorącej kawy. Przez wiele lat trułem się... }
  • Avatar użytkownikaJanina { Mi ona przypomina smakiem wywar z zielonego groszku 😀 }
  • Avatar użytkownikaDawid { Mnie pomogło,więc polecam. Efekt zauważyłem po 3 tygodniach. Piłem kawkę raz dziennie rano. }

Masz pytania?

Chętnie podzielimy się swoją wiedzą na temat zielonej kawy.

Coś Cię nurtuje?
Zapraszamy do kontaktu.

Zielona kawa – zalety i wady, o których musisz wiedzieć przed zakupem

Zielona kawa cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie wśród osób dbających o swoje zdrowie. Jest to nic innego jak surowe ziarno, które nie zostało poddane procesowi palenia, w związku z czym zielona kawa jest łagodniejsza w smaku i zawiera sporo kwasu chlorogenowego. Pojawia się jednak pytanie – co z zawartością kofeiny? Okazuje się bowiem, że nie ulega ona zmianie. Jakie korzyści płyną z picia zielonej kawy i komu nie jest ona polecana?

zielona kawa zalety wady

Zawartość kofeiny w zielonej kawie

Mogłoby się wydawać, że zielona kawa nie zawiera zbyt wiele kofeiny, ale w jej ziarnach znajduje się od 0,3 do 2,3% kofeiny. Z całą pewnością nie jest to mało. Picie dziennie około pół litra zielonej kawy, czyli około trzech filiżanek, nie wywołuje żadnych niepożądanych skutków ubocznych w przypadku zdrowych osób. Nie trzeba zatem obawiać się zmniejszeniem się gęstości mineralnej swoich kości ani też zwiększeniem ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia. Kofeina zawarta w zielonej kawie przyśpiesza przemianę materii i akcje serca oraz rozszerza naczynia krwionośne i pobudza neuroprzekaźniki.

Zalety picia zielonej kawy

zalety zielonej kawyPicie zielonej kawy wiąże się z wieloma korzyściami. Jedną z nich jest działanie przeciwutleniające, a więc ochrona przed negatywnym wpływem wolnych rodników, które to przyczyniają się do szybszego starzenia się komórek. Jak wynika z badań naukowych, zielona kawa posiada trzykrotnie silniejsze właściwości antyoksydacyjne niż zielona herbata. Ponadto działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwgrzybiczo.

Regularne picie zielonej kawy przyśpiesza przemianę materii i zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II. Znajdujące się w zielonej kawie kwas chlorogenowy i kofeina zmniejszają przyswajalność glukozy z pokarmu i magazynowanie jej w postaci tkanki tłuszczowej (szerzej o odchudzającym działaniu przeczytać można na stronie głównej). Co więcej, wpływa ona korzystnie na pracę nerek. Osoby sięgające po zieloną kawę mogą zaobserwować u siebie poprawę pamięci i koncentracji.

Zmniejsza ona również ryzyko wystąpienia kamieni żółciowych w przypadku osobników płci męskiej. Kwas chlorogenowy wpływa korzystnie nie tylko na redukcję wagi, ale także na samopoczucie. Kofeina redukuje zaś zmęczenie psychiczne i fizyczne. Zmniejsza się również stopień odczuwania wysiłku podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych oraz zwiększa się wydolność i wytrzymałość organizmu.

A jakie są wady zielonej kawy?

wady zielonej kawyKażdy medal ma dwie strony i chociaż picie zielonej kawy niesie za sobą szereg prozdrowotnych korzyści, to jednak ma ona także pewne wady. Minusem zielonej kawy jest wzrost ciśnienia krwi i możliwość wystąpienia arytmii serca. Ponadto picie zbyt dużej ilości tego napoju może przyczynić się do wywołania biegunki. Warto zatem mieć to na uwadze i spożywać zieloną kawę w umiarkowanych ilościach.

Dużą dozę ostrożności powinny zachować przede wszystkim osoby borykające się z zespołem jelita drażliwego. Picie zielonej kawy niekoniecznie sprawdzi się w przypadku osób ciepiących na zaburzenia lękowe, gdyż może ona nasilić wręcz objawy niepokoju i nerwowość.

Kolejnym minusem tego napoju jest możliwość zwiększenia poziomu homocysteiny w przypadku spożycia zbyt dużej dawki. To z kolei zwiększa ryzyko powstania miażdżycy naczyń krwionośnych. Warto mieć również na uwadze to, że zielona kawa działa moczopędnie. Nie jest zatem wskazana w przypadku osób chorujących na osteoporozę. Może bowiem przyczynić się do niedoborów wapnia i magnezu, poprzez wzmożone wypłukiwanie tych pierwiastków z organizmu. W zielonej kawie znajdują się także diterpeny mogące przyczynić się do zwiększenia poziomu cholesterolu, a dokładniej frakcji LDL.